Sunday, August 23, 2009

ramadhan datang lagi..

puasa datang lagi..
taun nie,aku puasa penuh kat umah..
dah dekat tiga taun aku x puasa penuh kt umah..
sblm nie,byk puasa kt tempat lain..

matrik changlung kedah
aku lupa la pengalaman puasa kt sini..
ntah la..
aku saja nk lupa,ataw aku mmg pelupa..
haha..
tp,yang aku ingt,wt aku,kakak ngn ili kuar nk g pasar ramadan,kitaorg singgah bank dulu..
duit ak ngn kakak ada singgt je..
cukup2 tambang kuar..
pas2,bila nk balik,duit dlm bank x de..
xleh g pasar ramadhan..
sedey gila wt tu..
tp,mujur ili bg duit tambang balik..ktorg balik tanpa beli apa2..
pas2,kitaorg lepak kt padang..aku msj mere..
dia bg duit..tok blanja ari tu..
hehe..

uitm-semester dua
hah..sem nie,aku dok sebilik ngn kak muna..
tp,bilik ktorg jd dapur..
gang2 aku byk kali dtg bukak poser kt sini..
pata y dok blok c tu pn,dtg bukak sini gak..
bila bukak poser,sumer mkn byk2..
mcm org kebulur je..
pata la y slalu beli byk mkanan..
haha..

uitm-semester empat
erm..teringat kata2 kak muna dlm buku aku..
pasal kanggaro anak sepuluh lari nk amek nasi wt sahur..
haha..
ok la..
aku imbas kembali peristiwa tu..
mlm tu,dlm kol bape pagi(aku lupa),ada la seorg kawan aku tu,ajak chatting..
so,aku tanpa membuang masanya,capai laptop n chating ngn dia..
hehe..
pas2,dlm kol 2 pagi,kak muna(rumate ngn kak muna gak wt nie) ajak g amek nasi wt sahur..
aku pn,ckp la x nk sahur..
sbb syok sgt chat.. XD
pas2,kak muna pn g la ngn sape ek..aku lupa..
tba2,kwan chat aku tu pn kata dia nk g amek mknan sahur..
so,ktorg benti chat jap..
aku pn,ngn kalut ribut capai tudung n sweater n turun..
smpi kt bawah,ak tgk kak muna n patner tu dah nk smpi kt blok ak..
aku pn,lari pecut 100 meter..
ye la..pkul 2 pagi..sape x takut..
dah la ak sorg2..
tu la pasal kak muna kata aku kanggaro anak sepuluh lari tu..
dia gelak x ingt dunia..ingt kelakar sgt ker..?mmg klakar pn..
haha..

erm..rindu la ngn sume knangan tu.. =)
Post a Comment