Pages

Saturday, October 2, 2010

kawen time study..

haa..ni topik best ni..sebab aku taw membe2 aku termasuk aku suka sgt kalau cite sal kawen-kawen ni..hahahaha...topik ini adalah saja-saja..sbb bosan x taw nak update pe..hahaha..

ape pendapat korang sal kawen time study..? bole ke survive..? nnt nak stdy lg, nak jaga husband lg...kalau tengah stdy pun sibuk ngn mcm2 keje kn..tiap2 minggu ada je test la...kuiz la..assignment lg..tu x masuk projek lagi..bila masuk tahun akhir, kena fikir final year projek plak kan..aku dgt senior cte sal final year projek pun dah buat ak seriau lain macam..apatah lagi kalau nk berdepan ngn FYP tu..mati kot kalau x past..x pasal-pasal kena repet..aku x nak la..rancang2 nak kawen pas stdy, trus jd tangguh lagi..hahaha..

kalau dah kawen time study lak, mst la keje bertambah-tambah..berganda-ganda..kalau tengah stdy pun sibuk ngn mcm2 keje kn..tiap2 minggu ada je test la...kuiz la..assignment lg..FYP lagi..jaga makan minum husband..gosokkan baju husband..kemas rumah la..basuh baju lg..ha..kan betol aku kata..keje dah bertambah..tapi kan..tapi kan..sape yang x nak kawen ngn orang yang dia suka + sayang + cinta..kalau aku, ak x kisah pun nak buat keje2 rumah tu..tp, ape yang merunsingkan, sal study la..

bila kawen awal kan, for sure kawen time umur kita muda lg kn..ada org kata rugi kawen awal..sbb x leh nak enjoy hidup..ye la..hidup single kan bebas..leh buat mcm2..ko nak kua g mane2, x de org perlu taw..kecuali la ko slalu bgtaw parent ko kalau korg nk kua kn..x de sape2 nak halang..lain la kalau korang ada gf/bf yang suka kongkong korg..x leh g mane2..kena dok umah je..bila kawen, kena bgtaw wife / husband kita..kena jaga tingkah laku..sbb status kan da bertukar..

tapi kan..tapi kan..ape salahnya kawen awal kan..? sila bersetuju ngn saya...kalau partner korang tu da ada kerjaya yang stabil..ada kete yang leh bawa korang g klinik time sakit..ada rumah yang leh buat tempat berlindung..dia leh jadi tukang support korang dlm study gak kan..betol x..?

acik : abah...kalau acik nak kawen time study bole x..?

abah : acik nak kena kapak..?
(imaginasi aku je..kui..kui..kui..)

:: ok..sedang cuba utk menghabiskan degree dlm masa setahun..chaiyok2 aqilah..

2 comments:

Anonymous said...

hihihihhi...
sye pon ske topic nie...
ase x baso nk kawen gak...
ahakzzzz....
cayam my ucuk....
tp org ckap kwen mse mude bes....
tp xtau la btol ke x...
kne try la....
hahhahaha.....

Unknown said...

hehehe..sy taw ni sape..mst my sis ni..ahaaha