Thursday, February 3, 2011

spagetti time


post kt bawah ada bagitaw kan aku nk buat spagetti.. so, malam ni, pas magrib tadi, buat la spagetti.. terbaek wok.. hahaha.. buat satu paket spagetti.. kuah pn banyak.. makan dua pinggan sorg.. ok.. saya taw saya gemok.. tp x kisah la.. sebab lapar sgt dan lama dah x makan.. so, abaikan rasa ingin kurus itu malam ni.. yang penting, gemok kenyang.. hahaha..

ok.. ni nak kasi resepi buat spagetti ni..

bahan- bahan

A
sepeket spaghetti
margerin / olive oil

B
daging kisar
sayur campur
capsicum
carrot
tomato puri
tomato
prego
 cili giling
adik beradik bawang

cara membuatnya

1. rebus air satu periuk.. letak margerin atau olive oil.. rebus spaghetti smpai masak..

2. tumis bawang.. masukkan cili giling.. masak sampai naik minyak.. *jangan ko lak tnggu smpai naik minyak*

3.  masuk daging kisar.. masak sampai empuk..

4. masukkan prego, tomato puri kacau sampai sebati..

5. masuk sayur campur , tomato dan adik beradik sayur yang lain.. tnggu sampai masak..


kuah si spaghetti.. yummy + pedas..

mrs spaghetti...

apa lagi kan..jom makan.. :D

satu pinggan untuk saya.. :D

 selamat mencuba ye.. pasti korang makan dua pinggan macam aku gak.. ngeh..ngeh..ngeh.. :D
Post a Comment