Pages

Sunday, December 5, 2010

jengkarian..

waktu amek diploma dulu, aku blaja kat uitm jengka, pahang..ok..mmg la tempat tu dalam hutan..tapi seyes..aku suka dok sana..banyak kenangan indah kat jengka..dua sem akhir je aku macam down sikit..jgn tanya kenapa.. :)

korang taw x kat jengka ada satu padang teletubies..haa..unik kan..cantik gile padang tu..macam dalam cite teletubies tu..sbb tu kitaorg panggil dia padang teletubies..tapi, sekarang kalau x silap aku, padang tu dah kena sondol la..kena sondol ngan jentolak k..bukan ngn cik b..kekeke..sebab kat situ dah buat tempat untuk dak sains sukan..



bergambar kat padang teletubies..

makanan kat jengka best taw..memang la kat sana x de kfc, mcd, pizza time aku blaja tu..tapi,sekarang dah ada..nape la dorg x buka time aku blaja kat situ ek..? huh.. kalau dah mengidam gile-gile nak makan sume tu, kena la g temerloh..x pun jerantut..huhu..kalau 5 minit je, xpe gak..ni 30 minit..dgn bas yang x tentu masa, mmg susah..tapi jengka tetap best..kedai jual bakso sana best taw..pastu,kitaorg selalu lepak phuket (nama kedai la).. bila dah selalu lepak sana, mmg ngam gile la ngan abg-abg waiter kt sana..haha..pastu, akhir-akhir sem, aku ngan kak muna suka lepak kedai pondan tu..sambil makan, smbil gelak tgk 'ika' bukan nama sebenar..ada satu kali tu, dia nyanyi lagu faizal tahir, aku bantai gelak gile-gile depan dia sampai kak muna tegur aku sbb takot aku kena sound ngn 'ika'..hahaha..

kat jengka, kitaorg masing-masing rapat la gak..walaupun xde la rapat sangat..tapi, kt shah alam ni, aku tgk, ada gak dak-dak yang sombong dan pentingkan diri sendiri..xpe la..lantak pi dorang la kan..dah dorang rasa hebat..x leh nak kata pe..hehe..

rasa rindu ngan jengkarian..wei..jom kumpul ramai-ramai..buat aktiviti sama-sama nak..panjat bukit..paling x pun, kita naik beskal sama-sama kat bukit cerakah nk..? best gak..hehe..


kami korang memang best.. : D

6 comments:

iem said...

boleh je g bkt cerakah..
ko sewa kete..
ko bwk kete..
ok???

Unknown said...

haha,..amboi..ak sewa lg..bawa lg..x bleyy..xbley..

alahai yana said...

kt phuket ade nasi air yg sedap....die punye cili cedappp...

kt kompleks de makcik cafe yg chumil2..bodek ckit mst dpt mknan lbh..kueh tiaw kungfu kafe pon sedap..

de pasar rabu.. jagung abg pasar rabu tu bapak superbb..wakakakaka

*sume sal mknan je yg terbaik kt jengka~~hahahaha

Unknown said...

hahaha..yana..mmg tol tu..byk sal mkanan je y kita fikir best kn..hahaha,.

trulyme said...

qila...rindu gak...
yana..list sume mknan kat jengka...tp seyes la jengka mme bez n terbek la..xmnkin dpt kat tmpt len..
qila..jom wat reunion nga dak2 jnka...sy sngup2!!!hehee

Unknown said...

reunion..?hahaha..